Het Kasteel van Den Haag

Het centrum voor de administratie van het Graafschap Holland (hoort bij het spel Koninkrijken der Renaissance)
Officiële site van het spel : www.dekoninkrijken.com

IndexFAQZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Sybilla

Vrouw Aantal berichten: 606
Registration date: 08-08-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
102/255  (102/255)

BerichtOnderwerp: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 8:46 pm

Citaat:
HRP: gelieve uw eed of hulde in enige vorm van RP te doen. Hieronder een korte beschrijving van wat te doen:

Voor de leenmannen en -vrouwen van de Hollandse Graaf:
- Knielen
- Leenhulde brengen (Eed van "Obsequium, Auxilium en Consilium" = Gehoorzaamheid, Hulp en raad) en dus trouw zweren.
- Vredeskus (Kus op de wang of eventueel op de lippen)

Voor de Graven en Gravinnen zonder andere titels van verdienste in het Graafschap Holland:

- Erkennen van de nieuwe Graaf
- Hulde brengen & respect betuigen

De grote Gravenzaal in den Haag was versierd als nooit tevoren, gezien het de eerste keer was dat deze in gebruik genomen zou worden. Hier zou de Hollandse Adel binnenkort hun leenhuldes komen uitvoeren ten aanzien van de nieuwe Graaf van Holland: Graaf Romerio Tailleur. Sybilla keek naar de troon en de symbolen en vaandels waarmee de zaal versierd was, namelijk de Kelen Leeuw, de Leeuw van Holland. Zo meteen zou de Graaf hier plaatsnemen en zouden de edellieden van Holland, althans de leenmannen van de Graaf, hun trouw komen zweren.
Terug naar boven Go down
Romerio

Man Aantal berichten: 1739
Leeftijd: 29
Registration date: 12-08-08

Personage-beschrijving
Spierkracht:
255/255  (255/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:11 pm

Romerio was uitgenodigd voor een ceremonie ter ere van hemzelf. Hij had zich keurig uitgedorst en liep vol vertrouwen de zaal in.
Tot zijn verbazing was deze nog leeg. Nou ja, wat heet leeg. Hij was prachtig versierd!
Hij vergaapte zich aan alle versiering en vaandels.

Ah daar zag hij de Heraut staan. Hij stapte naar haar toe en groette beleefd.

Goedendag Sybilla!
Het ziet er hier schitterend uit. Mijn complimenten. Maar wat kan ik straks precies verwachten?

Personage-beschrijving
Spierkracht:
102/255  (102/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:13 pm

Sybilla boog diep voor de nieuwe Graaf die de Gravenzaal, zijn eigen zaal dus, binnenkwam.

Nou, binnenkort verwacht ik de Hollandse Edellieden, die hun leenhulde, in geval van uw vazallen, zullen brenge, of gewoon hulde, in geval van de adel met enkel een Graven- of Gravinnentitel in Holland.
Terug naar boven Go down
Romerio

Personage-beschrijving
Spierkracht:
255/255  (255/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:23 pm

Romerio knikte naar de diep buigende Heraut.
Met enige verwondering luisterde hij naar haar woorden.

Betekend dat dat elke edelman van Holland hier op bezoek zal komen?
Hij was toch wel vereerd met zulke gebruiken.

Zijn er nog zaken die ik voor u kan doen?

Personage-beschrijving
Spierkracht:
102/255  (102/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:26 pm

Sybilla glimlachte naar de Graaf.

Elke leenman van u zal hier aanwezig zijn als men aanwezig kan zijn, en eveneens de Hollandse Graven en Gravinnen.
verder hoeft u niet echt iets te doen dan op uw troon te gaan zitten en de 'hommages' in ontvangst te nemen... en de leenhuldes en vredeskussen van uw vazallen in ontvangst te nemen.
Terug naar boven Go down
Fleury

Vrouw Aantal berichten: 1126
Registration date: 02-01-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
215/255  (215/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:45 pm

Fleury komt de zaal binnen en loopt op Remco af. Ze omhelst hem.

Hey lief broertje. Joh ik ben zo trots op je! Weet jij soms waar ik moet zijn om trouw te zweren?

Fleury lacht vrolijk.
Terug naar boven Go down
Romerio

Personage-beschrijving
Spierkracht:
255/255  (255/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   do okt 15, 2009 10:49 pm

Romerio knikt instemmend.

Wel ik zal dan maar gaan zitten zeker.
Hij liep naar de troon om plaats te nemen maar op dat moment kwam zijn zus al binnen.
Snel liep hij op haar af en omhelsde haar.

Wat leuk dat je hier bent. En volgens mij zit je hier goed ook.
Hij keek even naar de troon en toen naar de Heraut

Zou u nog een cadeau tip aan de adel door kunnen geven? Vraag maar of ze wijn mee willen brengen.
Dan kunnen we straks gezellig met z'n allen borrelen.

Hij gaf een knipoog en een tevreden glimlach naar de Heraut.

Aantal berichten: 882
Registration date: 26-07-07

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 6:46 am

Gravin Karanda liep de leenzaal binnen, wachtte op haar beurt om de graaf te erkennen en liep vervolgens de zaal weer uit.

Wij Karanda de Mérode de Ligne, Gravin van Leerdam, dame van IJsselmonde zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Romerio Alexander Tailleur. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.
Terug naar boven Go down
Fleury

Vrouw Aantal berichten: 1126
Registration date: 02-01-08

Personage-beschrijving
Spierkracht:
215/255  (215/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 8:00 am

Fleury kijkt eens goed om zich heen en ziet Sybillee lopen.

Oh nu ik je hier toch zie. Ik was even in de bieb - http://kasteelvandenhaag.actieforum.com/bibliotheek-der-kelen-leeuwen-f231/hollandse-adel-t5834.htm - en zag dat je helemaal vergeten bent mijn naam op te schrijven. In geval je niet weet wie ik ben, ik ben Fleury Tailleur van Eckhardt, Dame van Beverwijk. Weet je wel, het zusje van Lara, Dolina, Mojan, Remco en Berethor. Het zal nu wel voor elkaar komen, neem ik aan.

Fleury knikt naar de heraut en loopt dan naar het boek waar Gravin Karanda had getekend en schreef haar eigen eed neer.

Citaat:
Wij, Fleury Tailleur van Eckhardt, Dame van Beverwijk, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Romerio Alexander Tailleur. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.
Terug naar boven Go down
sonho

Man Aantal berichten: 397
Leeftijd: 44
Registration date: 18-09-07

Personage-beschrijving
Spierkracht:
68/225  (68/225)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 11:12 am

OP uitnodiging kwam ook Sonho naar de Gravenzaal voor de ceremonie. Hij wachtte tot het zijn beurt was en knielde toen voor de nieuwe Graaf, terwijl hij de eed uitsprak......

Wij, Sonho de Ligne carvalho Guimarães, Heer van Poortugaal, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Romerio Alexander Tailleur. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Daarna stond hij op en fluisterde de nieuwe Graaf nog iets toe.....

Uwe weledelhooggeboren Graaf Romerio, wij moeten nog een en ander afspraken aangaan de uw kroning in de Kathedraal.
Ik hoop dat we dat snel kunnen doen.....

Daarna maakte Sonho een gedistingeerde buiging en deed een paar passen achterwaarts om plaats te maken voor de volgende....
Terug naar boven Go down
Sybilla

Personage-beschrijving
Spierkracht:
102/255  (102/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 11:32 am

Sybilla groette hartelijk de edelen die binnenkwamen en stodn Dame Fleury te woord.

Goed, ik zal het aanpassen zodra ik de tijd heb. uw wapenschild echter zal er niet worden bijgehangen, u weet zelf wel waarom.
Citaat:

OOC :
Wil iedereen zich alsjeblieft aan de instructies houden die zijn neergeschreven in mijn eerste post? Ze staan er niet voor niets... Daarbij ligt er nergens een boek om je eed in op te schrijven, het moet namelijk gebeuren zoals het in mijn eerste post beschreven staat. Dank.
Terug naar boven Go down
Louwrens

Man Aantal berichten: 2186
Registration date: 25-10-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Baron
Spierkracht:
224/255  (224/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 11:59 am

Louwrens kwam ook de zaal binnen en zag dat veel bekenden hem voor waren,het is een raar gevoel om als Baron en Heer hier weer te mogen verschijnen.

Als ex-militair kon hij goed vinden dat Remco straks ingehuldig zou worden als de volgende Graaf.

Ook zag hij zijn Fleury en vader Sonho twee mensen die hij dicht bij zijn hart draagt.

Hij kwam schuchter de zaal binnen ,want na zijn beroving was hij zo blut als een arme boer en hij was bang dat de mensen hem zouden nawijzen.

Hij groette eerst Gravin Sybillee,hij kende haar goed en het was dank zij haar dat hij weer bij de edelen mocht vertoeven.

Gegroet Gravin Sybillee,hij maakte een lichte buiging.

Laatst aangepast door Louwrens op vr okt 16, 2009 12:01 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Sybilla

Personage-beschrijving
Spierkracht:
102/255  (102/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 12:00 pm

Sybilla glimlachte naar Louwrens en neeg haar hoofd lichtjes richting de Baron.

Ah welkom, Heer Baron. Hoe maakt u het?
Terug naar boven Go down
Pippa

Aantal berichten: 105
Registration date: 14-05-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
255/255  (255/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 12:02 pm

Schoorvoetend komt Pippa de zaal in, diep onder de indruk van de pracht en praal. Het is de eerste keer dat ze hier haar leenhulde gaat geven aan de Graaf van Holland. Haar blik gaat rond tot ze de troon ziet waar de Graaf in plaats heeft genomen. Met eerbied loopt ze naar hem toe, bij hem aangekomen knielt ze.

Graaf Romerio van Holland, wij zijn gekomen uit Edam en Muyden om u onze trouw te geven, wij zullen u gehoorzamen en u beschermen. U bijstaan en uw onze raad geven als u er om vraagt.

Ze staat op om naar de troon te lopen. Verlegen geeft ze de Graaf de vredeskus en ze kan er niets aan doen dat het haar opvalt dat hij een aangename geur bij zich draagt. Ze glimlacht, knikt nogmaals en verlaat rustig en opgelucht de zaal. Ze vindt dat ze het voor de eerste keer goed heeft afgebracht, zonder een enkele hapering heeft ze haar leenhulde kunnen brengen.
Terug naar boven Go down
Louwrens

Man Aantal berichten: 2186
Registration date: 25-10-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Baron
Spierkracht:
224/255  (224/255)

BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland   vr okt 16, 2009 12:03 pm

Ah welkom, Heer Baron. Hoe maakt u het?

Wel volgens de onstandigheden redelijk goed Gravin ,ik veronderstel dat je het al gehoord heb van mijn beroving.
Terug naar boven Go down

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Similar topics

-
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Colonel van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Gravin Alyssa van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Gravin Karanda van Holland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Kasteel van Den Haag :: Noordoostelijke vleugel: de Hollandse Kanselarij :: College van de Hollandse Heraldiek :: Gang der Azuren Tongen-