Het Kasteel van Den Haag
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Kasteel van Den Haag

Het centrum voor de administratie van het Graafschap Holland (hoort bij het spel Koninkrijken der Renaissance)
Officiële site van het spel : www.dekoninkrijken.com
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland

Ga naar beneden 
+17
sonho
Arielle_de_Siorac
Christiaan
Dolina
Findecano-Saralonde
onpc
Annando
Omenio
Karanda
Elchan
Raboude
Nikolaj Rostov
Louwrens
Colonel
Admiraal
Alyssa
Lara
21 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 14, 2011 10:37 pm

    OOC: gelieve uw eed of hulde in enige vorm van RP te doen (dus niet binnenkomen, de eed of hulde en direct weer vertrekken). Hieronder een korte beschrijving van wat te doen:

    Voor de leenmannen en -vrouwen van de Hollandse Graaf:
    - Knielen
    - Leenhulde brengen (Eed van "Obsequium, Auxilium en Consilium" = Gehoorzaamheid, Hulp en Raad) en dus trouw zweren.
    - Vredeskus (Kus op de wang of eventueel op de lippen)

    Voor de Graven en Gravinnen zonder andere titels van verdienste in het Graafschap Holland:

    - Erkennen van de nieuwe Graaf
    - Hulde brengen & respect betuigen

    Pas wanneer de Graaf/Gravin zelf binnen is kunnen de edelen aankomen.


De tijd gaat onvoorstelbaar snel. Een mandaat is zo voorbij en iedere keer vindt Lara het weer verbazend.
De Gravenzaal is in gereedheid gebracht voor de nieuw verkozen Gravin, Gravin Alyssa. Ook voor haar is het haar derde mandaat dat ze als Gravin van Holland, Holland zo goed mogelijk zal besturen. Er zijn er niet veel die het meerdere keren willen. Een uitputtingsslag is het, keer op keer. Of het nu een gesmeerd mandaat is of een mandaat met enkel tegenslagen.

Het is Devian die Alyssa naar voren heeft geschoven voor Gravin van Holland. Devian zijn lijst heeft de meeste stemmen gekregen en toch deed hij een stap opzij. Waarschijnlijk zag niemand dat aankomen, enkel de mensen die Devian beter kennen.
Lara tuurt nog even uit het raam en geniet nog van de stilte en het uitzicht die de Gravenzaal bied voor Gravin Alyssa binnenkomt gevolgd door de Adel van Holland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyssa

Alyssa


Vrouw Aantal berichten : 10831
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 13-02-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 14, 2011 10:56 pm

Alyssa was vandaag naar den Haag afgereisd voor de leenhulde.
Voor de derde keer, nooit had ze gedacht het nog eens te worden maar zeg nooit nooit.
Ze was blij dat Delft dicht bij den Haag lag want het lange zitten in een koets die steeds heen en weer hobbelt is toch niet goed voor haar nu.
Lang zal het niet meer duren voor ze de nieuwe telg mogen verwelkomen in de familie.

In de zaal gekomen ziet ze dat Lara er al voor gezorgd heeft dat alles klaar staat.
Met een glimlach gaat ze naar Lara toe.


Goedendag, hoe gaat het met je?
Ik zie dat alles al klaar staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimewo jun 15, 2011 5:47 pm

Alyssa, het gaat goed. Met jou ook? En met Holland niet te vergeten?
Ja, ik heb alles al gereed voor de ceremonie. Je weet dat ik niet van slordigheden op zulke momenten hou.
En hoewel het al aardige routine begint te worden moet toch altijd alles even nagekeken worden.
Ik zal de deur trouwens laten openen voor de Adel, zodat ze binnen mogen komen.


Lara knikt naar een bediende die direct de deur opent. Op dat moment komt een bode binnengelopen met een brief.
Hij geeft de brief aan Lara en aandachtig leest ze deze.


Citaat :
Hare Hooggeboren Excelentie Lara Callisto Tailleur, Keizerlijke Heraut van Holland, Gravin van Weesperkarspel, Barones van Bloemendaal

Onlangs hebben wij vernomen dat de Hooggeboren Gravin Alyssa wederom is verkozen tot Gravin van ons mooie graafschap. Zojuist liepen wij langs de Gravenzaal in de hoop dat de deuren reeds geopend zouden zijn. Helaas was dit nog niet hat geval. Uiteraard heeft de Gravin en u het beiden erg druk.
Echter trekken wij ons deze week terug in het klooster voor onbepaalde tijd.

Graag uw advies over hoe de hulde te brengen.

Hoogachtend

Arkimbo Caitlin Callisto Tailleur
Burggravin van Wassenaar
Dame van Driemond

Ohw, Bo gaat het klooster in en vreest dat ze niet op tijd haar hulde kan brengen. Nou ze laat het in elk geval weten dat het niet gaat.

Lara laat de brief nog aan Alyssa lezen en wacht dan geduldig op de Adel van Holland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyssa

Alyssa


Vrouw Aantal berichten : 10831
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 13-02-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimewo jun 15, 2011 7:31 pm

Alyssa knikt bij de uitleg van Lara.

Met mij gaat het ook goed.
Holland heeft zijn ups en downs, hopelijk kunnen we de downs beperken dit termijn.

Slordigheden zijn inderdaad te vermijden en dat lukt jou altijd goed.


Als de deur geopend wordt neemt Alyssa plaats in de troon om te wachten op de eerste edelen.
Bij het zien van de bode wacht Alyssa geduldig om te horen wat deze te zeggen heeft.


Dat is heel goed bedacht van Bo om het te laten weten.
Daar kunnen we zeker rekening mee houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admiraal

Admiraal


Aantal berichten : 16
Registration date : 05-06-11

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedo jun 16, 2011 11:01 am

Met een grote glimlach om zijn mond, en gekleed in zijn nette kostuum komt Admiraal de Gravenzaal binnnen. Niet dat hij zelf hulde moest brengen aan de Gravin, maar hij vond dat hij als Raadslid onder Gravin Alyssa min of meer de plicht had hierbij aanwezig te zijn. Als Kanselier was hij verantwoordelijk voor de buitenlandse betrekkingen, maar zeker ook voor de binnenlandse betrekkingen vond hij, en Raadsleden maakten nu eenmaal deel uit van het instituut Graaf of Gravin van Holland.
Hij maakte een buiging voor Gravin Alyssa en Gravin Lara, die al aanwezig waren.


Goedendag Gravin Alyssa, Gravin Lara. Hoe maakt u het?
Terug naar boven Ga naar beneden
Colonel
Admin
Colonel


Man Aantal berichten : 1726
Registration date : 21-11-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedo jun 16, 2011 10:11 pm

Burggraaf Colonel komt de Gravenzaal binnenlopen, tot zijn verbazing is hij de eerste Edele. Hij loopt naar de stoel toe waar de Gravin van Holland zit en knielt.

Wij, Burggraaf Colonel van Eckhardt, Burggraaf van Montfoort, Heer van Woerden en Blaricum, Grootofficier in de Orde van Verdienste, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Graaf bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravinvan Holland zelve.

Daarna staat hij op en loopt naar de Gravin van Holland toe. Hij buigt zich voorover en kust haar op de wang. Hij een paar stappen naar achter en knikt naar de Gravin. Vervolgens loopt hij naar achter en gaat dan bij een tafel staan waar, zo te zien, eten op klaarstaat. Hij neemt een stukje brood en een glas wijn en gaat dan bij Lara staan.

Hee Lara! Nicht van me. Zegt hij met een grote glimlach en knuffelt haar dan. Dus hoe gaat het met je? Vertel me eens wat je de laatste tijd aan het doen bent!
Terug naar boven Ga naar beneden
Louwrens

Louwrens


Man Aantal berichten : 2306
Registration date : 25-10-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Baron
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue224/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (224/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 17, 2011 5:09 am

Louwrens komt ook de zaal binnen groette de aanwezigen en merkt dat hij de tweede bezoeker is hij loopt naar de stoel en knielt .

Wij, Louwrens Phoenix Baron van Asperen en Heer van Cromstrijen , zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik.,. Wij zullen de Gravin bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Hij stond op liep naar voor en gaf de Gravin een kus op de wang

Daarna groette hij nogmaals de mensen die er al waren en verliet de zaal.




Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov

Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 248
Woonplaats : IG: Leiden, IRL: Zeeland
Registration date : 17-08-08

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 17, 2011 4:24 pm

Ook de Aartsbisschop van Keulen kwam aan bij het Kasteel van Den Haag. Hoewel de Aristotelische Kerk in diepe rouw gedompeld was door het heengaan van Zijne Heiligheid Paus Eugene V en daardoor de Gravin nog niet gekroond kon worden, betekende dit niet dat Nikolaj geen respect had voor de nieuw gekozen Gravin.

Zijn wandelstok tikte op de vloeren van het kasteel toen Nikolaj naar de Gang der Azuren Tongen liep. Eenmaal daar aangekomen zag hij reeds meerdere edelen de eed afleggen en hij wachtte geduldig tot hij aan de beurt was. Toen stapt hij naar voren en knielde op één knie neer voor Gravin Alyssa. Met een heldere, vriendelijke stem sprak hij:


Wij, Nikolaj de Ligne von Rostov, Heer van Alkemade, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Vervolgens stond hij op en gaf hij de Gravin een kus op haar wang. Daarna sprak hij tot haar:

Gravin Alyssa, hoewel de Aristotelische Kerk momenteel in rouw is om het verlies van onze herder en wij daarom u nog niet kunnen kronen willen wij u oprecht feliciteren met uw benoeming tot Gravin van Holland.

Moge Jah en Zijn Profeten u en uw bewind zegenen


Nikolaj boog zich nogmaals voor de Gravin en maakte toen plaats voor de volgende edelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 17, 2011 5:11 pm

Verbaast kijkt Lara naar Admiraal als deze de Gravenzaal binnen komt. Er is nog nooit een raadslid gekomen naar de hulde van de Adel van Holland. Ze kan dit zeer waarderen van Admiraal en eigenlijk past dit ook wel bij hem, net als dat het bij Johan had gepast.

Goedendag Gravin Alyssa, Gravin Lara. Hoe maakt u het?

Admiraal, alles is goed. Met jou hopelijk ook? Ik ben trouwens zeer aangenaam verrast dat je bij de hulde aanwezig bent. Dat zouden alle raadsleden moeten doen.
Misschien is het wel een idee om de Raadsleden het in het vervolg hier ook te laten doen. Ik zal het er is over hebben met het College en de Raad zelf.


Niet lang daarna komen haar neef Colonel, Louwrens en Nikolaj ook binnen.
Nadat Colonel zijn hulde heeft gebracht komt hij bij haar staan en geeft haar een knuffel.


Dus hoe gaat het met je? Vertel me eens wat je de laatste tijd aan het doen bent!

Het gaat goed C, met jou ook hopelijk? Ik heb me lekker een tijd rustig gehouden en ben vooral bezig geweest met Heraldiek. Wat niet onverdienstelijk is gebleken. Sinds gisteren ben ik aangesteld door de Keizer als zijn Raadgeefster voor Heraldiek. Er komt dus een drukke tijd aan voor me. En jij houdt je wat op de achtergrond nu? Achter de schermen politiek actief??

Lara luistert ondertussen ook naar Louwrens die zijn hulde brengt. Na zijn woorden vertrekt hij direct weer en dat laat Lara fronsen. Hopelijk doet niet iedereen dat want dan blijft ze mooi zitten met alle versnaperingen. Dat zou toch ook zonde zijn.
De Aartsbisschop vertrekt gelukkig niet direct na zijn woorden. In elk geval iemand dus die wat zal nuttigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admiraal

Admiraal


Aantal berichten : 16
Registration date : 05-06-11

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 17, 2011 8:21 pm

De glimlach van Admiraal wordt zo mogelijk nog groter als hij de verbaasde blik van Lara ziet.

Admiraal, alles is goed. Met jou hopelijk ook? Ik ben trouwens zeer aangenaam verrast dat je bij de hulde aanwezig bent. Dat zouden alle raadsleden moeten doen.
Misschien is het wel een idee om de Raadsleden het in het vervolg hier ook te laten doen. Ik zal het er is over hebben met het College en de Raad zelf.


Raadsleden zullen de kar, die Holland heet, samen met de Graaf of Gravin moeten trekken. Het is in miijn ogen dan ook niet meer dan logisch dat de Raadsleden acte de presence geven wanneer deze de huldes van edelen in ontvangst neemt.
Ik ben daar misschien wat ouderwets in, en maak daar graag de tijd voor, hoewel sommigen het hiervoor waarschijnlijk te druk hebben.
Op zich lijkt het me een goed idee om de Raadsleden het trouw zweren in het vervolg ook hier te laten doen. Nu wordt het in één van de achterkamertjes gedaan, en dat heeft in mijn ogen niet echt cachet.
Wellicht kunt u het voor elkaar krijgen, Gravin.


Met gepaste inhouding stelde Admiraal zich, nadat Lara in gesprek kwam met één van de edelen die al binnen was, aan de zijkant van de verhoging waar de troon op stond op, en keek naar het gebeuren. Toen Aartsbisschop Nikolaj zijn hulde had gebracht, reikte hij een arm, zodat hij niet achterover van de verhoging zou vallen.

Monseigneur Nikolaj. Ik heb uw brief ontvangen hoor. Helaas heeft enige tijdnood mij verhinderd om hem te antwoorden, maar er zal spoedig een antwoord volgen.
Overigens probeer ik als Kanselier, en daarmee vertegenwoordiger van Holland, aanwezig te zijn bij de uitvaart van Zijne Heiligheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov

Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 248
Woonplaats : IG: Leiden, IRL: Zeeland
Registration date : 17-08-08

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimeza jun 18, 2011 2:42 pm

Nikolaj keek achter zich en zag dat heer Admiraal hem een hand toestak zodat hij niet van de verhoging zou vallen. Nikolaj glimlachte en zette zijn wandelstok van de verhoging. Vervolgens stapte hij zelf van de verhoging. Met een vriendelijke, fluisterende stem sprak hij om de ceremonie niet te verstoren:

Heer Admiraal,
Het doet mij goed u hier te zien. Ik hoop dat Jah nog altijd met u is en dat Hij over u en uw gezondheid waakt? Ik had al begrepen van mijn bode dat hij u de brief had overhandigd. Ik zal geduldig op uw antwoord wachten. Geduld is immers een deugd en ik dank Jah altijd dat hij mij genoeg geduld geschonken heeft.


Nikolaj glimlachte en nam een beker met kruidenthee en een appel van een schaal die bij hem in de buurt stond. Hij at een stuk van de appel, at zijn mond leeg en vervolgde:

De mis voor Zijne Heiligheid vindt plaats in de Basilica van Sint Titus. Zelf zal ik daar ook bij aanwezig zijn als Aartsbisschop van Keulen. Ik ben al een aantal dagen bezig met de voorbereidingen. Als ik u daar tref zou het mij een grote eer en genoegen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Man Aantal berichten : 419
Leeftijd : 567
Registration date : 01-03-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue76/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (76/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimezo jun 19, 2011 8:53 pm

Citaat :
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Raboude2P(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Pippa1P





Aan de Keizerlijk Heraut van Holland
Aan de Gravin van Holland


Wij, Raboude en Pippa de Ligne
Burggraven van Vianen en Baronnen van Edam

Wensen u het volgende mee te delen,


Wij hebben akte genomen van de aanstelling van Gravin Alyssa Connor de Mérode. Met deze brief wensen wij haar geluk en volharding toe. Gezien wij ons heden in het buitenland bevinden verkiezen wij onze eed gestand te doen via deze brief.

Wij, Raboude Mondrianus en Pippa de Ligne, Burggraven van Vianen en Baronnen van Edam, erfgenamen van Ghislenus de Ligne en Alexandre de Gilraen en drager van het Zilveren Kruis van Aristoteles zweren Obsequium, Auxilium en Consilium aan de Gravin van Holland, verkozen vertegenwoordiger van het Hollandse volk bij gratie van de Allerhoogste.

Geschreven en verzegeld te Besançon, XIX van de maand Juni van het Jaar onzes Heren MCDLIX


(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland ZegelRaboude(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Zegelpiprood
Terug naar boven Ga naar beneden
Elchan

Elchan


Vrouw Aantal berichten : 657
Registration date : 24-06-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimezo jun 19, 2011 10:48 pm

Rustig komt Elchan binnen en groet de aanwezigen. Ze wacht even tot Louwrens, Colonel en Nikolaj hun eed hebben afgelegd, tevens ziet ze hoe een paar brieven aan de Gravin worden overhandigd. Die zijn dan zeker van edelen die niet in staat waren persoonlijk aanwezig te zijn. Als het haar beurt is loopt ze rustig naar voren en knielt neer. Met heldere stem spreekt ze haar eed uit.

Wij, Elchan de Mérode van Amerongen, Barones van IJsselstein, Dame van Voorschoten en Laren, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Ze staat op en geeft Alyssa een vredeskus op de wang.

Heel veel succes, en zeker ook straks met de aanstaande geboorte. Ik moet zeggen, je ziet er stralend uit. Ik heb een kleinigheidje meegebracht, dat zowel voor jou als de kleine bestemd is. Ik stel me zo voor dat dit in een zijkamertje van je kantoor kan komen te staan.

Met een brede grijns laat ze twee bedienden het cadeau naar voren dragen.

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Little-angels-swinging-crib-antique-16982

Daarna mengt ze zich onder de gasten, neemt een glas wijn en wuift vrolijk naar Lara.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda




Aantal berichten : 977
Registration date : 26-07-07

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimema jun 20, 2011 7:20 pm

Gravin Karanda was in diepe studies van het geloof verzonken geweest toen haar baljuw haar meldde dat de nieuwe gravin haar opwachting maakte te Den Haag. De gravin besloot daarom haar studies weer even terzijde te stellen en af te reizen naar het kasteel. Zij liep daar de overbekende zalen tot zij de gang der azuren tongen bereikte. Daar zag zij vele bekende gezichten van de edelen die waren gekomen om hun loyaliteit te tonen. Karanda wachtte tot het haar beurt was en nadere toen de troon.

Gravin Alyssa van Holland,

Wij, Karanda de Mérode de Ligne, Gravin van Leerdam, Dame van IJsselmonde, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Wij hebben vernomen dat u spoedig een gezinsuitbreiding verwacht. Wij hebben daarom een boekje meegebracht met verhaaltjes om voor te lezen aan uw jongste spruit en jullie beide plezier en verstrooiing te bieden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colonel
Admin
Colonel


Man Aantal berichten : 1726
Registration date : 21-11-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 21, 2011 1:52 pm

Het gaat goed C, met jou ook hopelijk? Ik heb me lekker een tijd rustig gehouden en ben vooral bezig geweest met Heraldiek. Wat niet onverdienstelijk is gebleken. Sinds gisteren ben ik aangesteld door de Keizer als zijn Raadgeefster voor Heraldiek. Er komt dus een drukke tijd aan voor me. En jij houdt je wat op de achtergrond nu? Achter de schermen politiek actief??

Colonel glimlacht breed naar Lara.

Gefeliciteerd met je benoeming! Ik houd mij inderdaad meer op de achtergrond. Mag ook wel weer eens he! Hij drinkt van zijn wijn en kijkt dan de zaal rond, het begint al iets drukker te worden. Als hij de Aartsbisschop ziet knikt hij vriendelijk en richt zich dan weer tot zijn nicht.

De planning was eigenlijk om vorig termijn al te vertrekken richting Engeland en Noord-Frankrijk, maar daar is van alles tussen gekomen. Dus ik denk dat we dit Raadstermijn dan nog vertrekken naar die kanten. We zien het wel weer hé!
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyssa

Alyssa


Vrouw Aantal berichten : 10831
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 13-02-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:46 pm

Ze had zich net in de stoel gezet als ze ziet dat Admiraal ook binnenkomt.
Ze glimlacht naar hem.


Goedendag Admiraal, wat goed dat u hier ook aanwezig wil zijn.
Met mij gaat alles verder goed.


Al snel is de eerste edele daar en Alyssa schenkt haar volle aandacht eraan.

Dank u wel Burggraaf Colonel.

Hierna volgt Baron Louwrens, die even snel terug is vertrokken.
Dit lijkt hij nu elke keer te doen denkt Alyssa, die moet toch wel erg druk zijn.

Als ze Nikolaj ziet glimlacht ze naar hem.


Heer Nikolaj mijn oprechte deelneming voor het gebeuren dat nu onze kerk zo treft.
Laten we hopen dat we verder gespaard blijven van enig leed.


Ze krijgt erna een brief van een bode van Burggraven Raboude en Pippa de Ligne.
Ze leest deze en legt hem dan bij deze van Bo, deze moeten namelijk bewaard blijven.

Vervolgens komt Barones Elchan naar voren. Alyssa glimlacht naar haar tante.
Als ze na de eed het cadeau ziet kijkt ze erg blij, net wat ze nodig had nog voor in haar kantoor bij te zetten.


Barones Elchan, lieve tante hartelijk dank hiervoor dit zal zeker van pas komen.

Hierna komt Gravin Karanda naar voren.
Met een glimlach luistert Alyssa naar de eed.
Bij het krijgen van het cadeautje glimlacht ze nog meer.


Hartelijk dank voor dit mooie geschenk, daar zal ik met het kleintje zeker van kunnen genieten.

Alyssa kijkt rond voor de volgende en neemt snel even een slokje water.
Terug naar boven Ga naar beneden
Omenio

Omenio


Man Aantal berichten : 206
Woonplaats : Rotterdam
Registration date : 24-06-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 24, 2011 7:19 pm

Graaf Omenio 'd Usel wandelt opnieuw in de gang der Azuren tongen en was blij dat hij de adel van Holland nog eens kon begroeten. De exclusieve club was door familie of verdienste samengesteld zonder pottenkijkers. Hij wandelt in de mooie zaal binnen en ziet al een aantal bekende gezichten waaronder zijn leenman Burggraaf Colonel en ook een onbekend sujet die hij niet kan thuisbrengen. Was dat een nieuw adellijke benoeming of familie van adel? Eerst en vooral wil hij uiteraard de Gravin spreken.

Hij wandelt na Gravin Karanda naar voren en spreekt


Gefeliciteerd met uw verkiezing tot Gravin van Holland mijn beste Alyssa Ciara Connor de Mérode. Ik ben er van overtuigd dat U de volgende raadsperiode goed zal invullen. Immer ben ik voor de Graven en Gravinnen van Holland beschikbaar voor steun en advies.

Graag had ik u deze kleine azuren sierraden cadeau gedaan om het blauwe bloed van onze families te benadrukken.


Hij doet teken aan zijn bediende om de twee juwelen aan de Gravin te overhandigen en zelf buigt hij zijn hoofd voor de soeverein van Holland.

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Article17662913

Daarna maakt hij plaats voor de volgende en spreekt zijn vazal aan.

Goeiedag Colonel ... Hopelijk gaat het goed met u. Voor ik het vergeet, ken jij die man die daar naast de troon staat. Wie in hemelsnaam is dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Annando




Man Aantal berichten : 1221
Registration date : 26-12-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue230/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (230/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimevr jun 24, 2011 9:50 pm

Annando was ook weer naar de gravenzaal in het kasteel gekomen. Het was toch elke termijn weer een speciale bijeenkomst. Als het de beurt van Annando is komt hij naar voren toe. Hij buigt voor de gravin en spreekt

Wij, Annando de Mérode van Appoldro, Heer van Landsmeer en Sion, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve

Dan staat Annando op en geeft zijn nichtje een vredeskus op haar wang

Volgens mij heeft u voldoende de Mérode bloed in uw aderen om wijn te appreciëren. Of was het nu andersom. Toch is het mij opgevallen dat vele graven en gravinnen wijn aangeboden hebben gekregen aan het begin van hun termijn maar u niet. Mede daarom, en omdat ik het zelf ook zo lekker vindt, heb ik twee vaten speciale wijn laten overkomen waarvan ik er u 1 wil aanbieden.

Annando laat twee bedienden naar voren lopen met een vat wijn voor de gravin

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Winebarrel-9l-300

Tot nu toe heb ik altijd nog een gift gegeven aan de graven en gravinnen in of met de vorm van een zwaan. Om deze traditie gestand te doen houden heb ik nog wat meegenomen voor uw aankomende kleine

Annando geeft de gravin een knuffelzwaan. Daarna loopt hij terug en gaat bij zijn moeder staan

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Dowman-soft-toys-witte-zwaan-knuffel-10373919
Terug naar boven Ga naar beneden
onpc

onpc


Man Aantal berichten : 715
Woonplaats : Heusden
Registration date : 16-09-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimezo jun 26, 2011 12:31 am

Onpc kwam de zaal binnen terwijl het voor hem leek alsof hij er gister nog was om zijn eed af te leggen aan de Graaf van Holland. Al wiebelend en steunend op zijn wandelstok waggelt On met een rustig tempo naar voren om vervolgens iemand van een veel jongere leeftijd af te blaffen om zo vooraan in de rij aan te sluiten(en om die gene terug op zijn plek te zetten).

Wij, Onpc Thomas van Appoldro Connor, Heer van Zaltbommel, Zegweart en Nieuwland, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Bij het opstaan, om de vredes kus te geven, glijdt de wandelstok, waar On op leunt om nog overeind te komen, uit, waardoor On Alys pardoes vol op haar mond pakt. Met een rood hoofd strompelt On dan maar snel weg, terug naar zijn kasteeltje om zijn dagen weer verder te slijten aan de whisky.
Terug naar boven Ga naar beneden
Findecano-Saralonde

Findecano-Saralonde


Man Aantal berichten : 3581
Leeftijd : 588
Woonplaats : Dordrecht (RP)
Registration date : 11-05-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimezo jun 26, 2011 11:12 pm

Findecano is al een tijdje binnen, maar wacht geduldig tot alle hogere edelen hun beurt hebben gehad. Hij loopt naar voren, knielt en glimlacht. Hij is sowieso al haar vazal, wat deze aangelegenheid alleen nog maar leuker maakt.

Gravin Alyssa, onze leenvrouwe,

Wij, Findecano Saralonde Tailleur, Heer van Zwijndrecht en Pijnacker, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.


Hij bezegelt zijn woorden met een kus op de lippen van Alyssa. Daarna staat hij op, en laat zijn bode komen.

Alyssa, als teken van hoe het door u aan ons geleende gebied Pijnacker floreert, hier een verscheidenheid aan honingen gemaakt door onze imkers.

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Honingkleuren01
Terug naar boven Ga naar beneden
Dolina

Dolina


Vrouw Aantal berichten : 850
Woonplaats : Cill Chaoi Ierland
Registration date : 19-10-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue255/255(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (255/255)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 28, 2011 11:18 am

Dolina kwam de zaal binnen, ze wilde samen met haar man de nieuwe gravin haar steun betuigen. Het was tenslotte haar schoonzuster waar ze vroeger met veel plezier ook mee heeft mogen samenwerken. Ze zag dat haar man al de hulde had gebracht en glimlachte, Omenio werd ook een dagje ouder zag ze maar hij straalde nog altijd levensvreugde uit.
Ze ging naast hem staan en raakte hem even licht aan en wachtte op haar beurt. Nadat haar man uitgesproken was maakte ze een buiging voor Alyssa.


Gravin van Holland, wij Dolina d'Ursel-Tailleur, Gravin van Medenblik en Hilversum, zijn gekomen om u hulde te brengen en u te laten weten dat wij altijd voor u klaar zullen staan!

Eerbiedig boog ze haar hoofd en deed een stap terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue0/0(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (0/0)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 28, 2011 4:30 pm

De deuren zullen spoedig gesloten worden en dus stapt Lara naar voren om haar eed af te leggen. Voor Alyssa kielt ze neer.

Wij, Gravin Lara Callisto Tailleur, Gravin van Weesperkarspel, Barones van Bloemendaal, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Tailleur Connor, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Na die woorden komt Lara overeind en geeft Alyssa een kus op haar wang en overhandigd haar een klein buideltje met daarin een goud klavertje vier.

Voor het geluk Gravin Alyssa.

Daarna pakt ze nog een brief van Fleury en geeft deze aan Alyssa.
Terug naar boven Ga naar beneden
Christiaan

Christiaan


Man Aantal berichten : 3457
Leeftijd : 32
Woonplaats : Botermarkt 11, Heusden
Registration date : 25-11-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue61/61(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (61/61)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 28, 2011 4:37 pm

Christiaan was zo verzonken in alles dat hij deed en nog moest doen, dat hij helemaal uit het oog verloren was dat hij zijn leenhulde nog moest gaan afleggen. Gelukkig voor hem herinnerde men hem eraan dat hij het nog moest doen, maar het was natuurlijk wel even verschieten, immers wou hij nooit de fout maken ze niet af te leggen, zeker niet als hij ook nog eens in de Raad zat.

Hij holde snel van de ene kant van het kasteel naar de andere kant en kwam snel aan in de juiste zaal. Hij wachtte even tot het zijn beurt was, en stapte dan ook naar voor. Hij knielde voor Alyssa.


Gravin Alyssa, het is al niet meer de eerste keer dat ik de leenhulde aan u afleg. Het zou bijna een gewoonte worden, maar het is tenminste tot nu toe nog niet zo'n slechte gewoonte gebleken. Christiaan glimlachte even en begon toen aan het officiële gedeelte. Wij, Christiaan Blub van den Kasteele, Burggraaf van Breda, Baron van Krimpen, Ridder in de Orde der Teutonen, Heer van Oosterhout en Brandwijk, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin, Alyssa Ciara Connor de Mérode, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Gravin van Holland zelve.

Hierna stond hij op en gaf haar een vredeskus op de wang. Moge uw termijn, ons termijn, nog voorspoedig verder lopen. Moest u mij nodig hebben, u weet dat ik altijd klaar sta in de Raad en daarbuiten. Hierop buigde hij nog even en deed toen een paar stappen terug, zodat de volgende naar voor kon gaan. Hij vroeg zich af of er nog mensen zo laat waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arielle_de_Siorac

Arielle_de_Siorac


Vrouw Aantal berichten : 5
Registration date : 08-11-10

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimedi jun 28, 2011 8:10 pm

Kwam er een brief uit Brugge met het stempel van Arielle.

Citaat :
Aan de Graavin van Holland,
In the naam van mijn echtgenoot, Jeanjacob van Gilraen,

Wij, Arielle van Gilraen van Dénéré, Graavin van Hoorn, Barones van Veurne, Dame van Azé en Dissé-sous-le-Lude, erkennen de rechtmatig gekozen gravin als heerser van het Graafschap Holland, en beloven hem bij te staan met raad en daad, met zwaard en pen.

Moge Aristote Holland en zijn graavin zegenen.

Opgemaakt te Brugge 28 juni 1459

Gravin Arielle van Gilraen van Dénéré

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Sceauariellerouge
Terug naar boven Ga naar beneden
sonho

sonho


Man Aantal berichten : 397
Leeftijd : 56
Woonplaats : Leiden
Registration date : 18-09-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Left_bar_bleue68/225(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty_bar_bleue  (68/225)

(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitimewo jun 29, 2011 12:02 pm

Een duif kwam vermoeid aanvliegen in Den Haag. Hij droeg een brief bij zich uit het verre zuiden. Hopelijk bereikte hij zijn bestemming op tijd.

Citaat :
29 juni 1459,
Alcobaça, Portugal

Weledelhooggeboren Alyssa Ciara Tailleur Connor, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik.

Tijdens mijn verblijf in Alcobaça, vernam ik dat u bent verkozen tot Graaf van Holland. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om persoonlijk mijn leeneed voor u te komen afleggen.
Daarom schrijf ik u deze brief en wens u alle goeds en wijsheid voor de komende termijn toe.

Wij, Sonho de Ligne Carvalho Guimarães, Baron van Liesveld en heer Poortugaal, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Gravin Alyssa Ciara Tailleur Connor, Gravin van Holland en Delft, Burggravin van Den Briel, Dame van Lopik. Wij zullen de Gravin bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Naast de eed die ik u hierbij doe toekomen, zal ik tijdens mijn bedevaart voor u bidden, dat Jah u moge bijstaan met raad en liefde.

Moge Jah u zegenen.

(sorry dat ik geen zegel kan plaatsen, maar ik ben in een storm al mijn bezittingen kwijtgeraakt.)

Sonho de Ligne carvalho Guimarães.


Laatst aangepast door sonho op vr aug 05, 2011 9:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland   (Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
(Leen)Hulde Gravin Alyssa Tailleur Connor van Holland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Gravin Alyssa van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Gravin Alyssa van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Gravin Arkimbo van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Gravin Karanda van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Kasteel van Den Haag :: Noordoostelijke vleugel: de Hollandse Kanselarij :: Gang der Azuren Tongen-
Ga naar: