Het Kasteel van Den Haag
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Kasteel van Den Haag

Het centrum voor de administratie van het Graafschap Holland (hoort bij het spel Koninkrijken der Renaissance)
Officiële site van het spel : www.dekoninkrijken.com
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland

Ga naar beneden 
+21
DragothAr
nadiakie
Karanda
Armanda
Nikolaj Rostov
onpc
Alyssa
Lara
Romerio
Elchan
Eduard Noël de Ligne
Louwrens
Christiaan
Pippa
Silvain
Colonel
Fleury
sonho
Omenio
Raboude
Sybilla
25 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Man Aantal berichten : 13
Registration date : 20-10-09

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 22, 2009 6:45 pm

Met beer diep verscholen in zijn tuniek voelt hij het beestje af en toe via zijn zak naar buiten kijken. Beer is graag het centrum van de aandacht en volgt met een jaloers gevoel de plechtigheid.
Vanaf de eerste minuut is Eduard geboeid en kijkt bewonderend naar de grote opkomst van mensen die zijn vader trouw beloven.
Als hij zijn vader al enkele malen via een blik ontmoet, die voor vader en zoon meer betekent dan woorden, loopt hij rustig richting de troon waar zijn vader plaats heeft genomen.

Eduard is zelf meer iemand voor de achtergrond dan vooraan in de belangstelling. Aan de andere kant is hij betrokken bij alles wat zijn vader onderneemt en is hem graag tot steun. Hij weet dat zijn vader op zijn best is met zijn gezin om zich heen. Als hij aan de andere zijde van de troon gaat staan legt hij zijn hand even op zijn vaders schouder en geeft zijn moeder een knipoog.

De woorden die hij de adel van Holland hoort uitspreken doen hem al goed, laat staan wat ze voor zijn vader betekenen. Eduard knijpt even zachtjes in zijn vaders schouder en volgt met grote interesse het verdere verloop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elchan

Elchan


Vrouw Aantal berichten : 657
Registration date : 24-06-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue0/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (0/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 23, 2009 10:58 pm

Aandachtig volgt Elchan de ceremonie, af en toe glimlachend om de reactie van Raboude. Na de vredeskus van Lara moet ze zich inhouden om niet hardop te gaan giechelen. Ze is even in de verleiding om Raboude te hulp te schieten maar ziet dat Alyssa het al creatief oplost.

Ze wandelt naar Lara toe en kijkt verbaasd als ze ziet dat die met een vruchtensapje in haar hand staat in plaats van een goed glas wijn.


Wel wel Lara, wat zie ik hier nu weer? Aan een sapje? Dat is niets voor jou, wat is er aan de hand?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue0/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (0/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 24, 2009 5:01 pm

Wel wel Lara, wat zie ik hier nu weer? Aan een sapje? Dat is niets voor jou, wat is er aan de hand?

Ah, hoi El! Hmm ja, sap...

Lara knipoogt naar Elchan en legt dan haar hand op haar buikje.

Je snapt het wel denk?
Terug naar boven Ga naar beneden
Armanda

Armanda


Aantal berichten : 521
Registration date : 13-08-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Baron
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue236/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (236/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 24, 2009 5:48 pm

Gehaast komt Armanda de zaal binnen. Ze was het haast vergeten dat ze haar eed moest vernieuwen. Haar nicht Elchan had haar een briefje gezonden en zonder dat ze zich eerst had omgekleed was ze direct te paard gegaan. Ze opent de deur en loopt de grote zaal binnen een spoor van modder achter haar latende. Ze loopt direct naar de graaf en knielt voor hem neer, even wrijft ze over haar rug. Die blijft wat opspelen de laatste tijd.

Wij, Armanda de Mérode, Barones van Liesveld, Vrouwe van Heiloo, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Langzaam komt ze overeind en stapt dan naar voren om de graaf de vredeskus op zijn wang te drukken.

Als u mij wilt excuseren, dan vertrek ik direct weer. Er komt straks 1 of andere kwakzalver langs voor mijn rug problemen. Deze heeft me heilig beloofd dat hij mijn problemen zou oplossen. Ik laat u nog een krat met de beste wijnen van de Mérode toezenden, die kunt u 1 dezer dagen op uw kantoor verwachten.

Dan buigt ze nogmaals naar de graaf en draait zich om, ze loopt weer naar de deur. Dan kijkt ze even om en ziet haar moddersporen door de grote zaal heen. Ze verschiet van kleur en opent de deur om naar huis te vertrekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda




Aantal berichten : 977
Registration date : 26-07-07

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema dec 28, 2009 7:41 pm

Gravin Karanda komt binnen in de nieuwe gravenzaal. Graaf Raboude houdt hier audiëntie. Na een blik op zijn secretaris ziet zij dat ze mag naderen. Bij de troon aangekomen laat Karanda zich op een knie zakken.

Wij, Karanda de Mérode de Ligne, Gravin van Leerdam, Vrouwe van IJsselmonde, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Daarna staat zij op en drukt een zachte vredeskus op de wang van de graaf.

Ik hoop dat Jah’s zegen op u zal rusten opdat u naar het voorbeeld van Zijn geduld en Wijsheid zal regeren. Ik zou nu uw verlof willen vragen om mij terug te trekken opdat u zich met de belangrijker en moeilijker zaken kan bezighouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
nadiakie




Aantal berichten : 308
Registration date : 27-11-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue60/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (60/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 01, 2010 12:19 am

Gehaast komt Nadia de nieuwe gravenzaal binnen waar Graaf Raboude audientie houdt. Als ze alle pracht en praal daar ziet blijft ze even verbouwereerd in de deur staan voor ze zich herpakt e doorloopt tot aan Graaf Raboude.
Daar knielt ze voor hem neer en zweert trouw aan hem


Wij, Nadia de Ligne de Mérode , Gravin van Egmont, Barones van Muyden, Dame van Moordrecht zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Nadia kan het niet laten even een ondeugende blik op Raboude 's echtgenote te werpen voor ze hem een vredeskus op zijn wang geeft.

Als U mij nu wil verontschuldigen Graaf Raboude, Ik ben ervan overtuigd dat er dringender zaken zijn die uw aandacht vragen dan die van mijn nederig persoontje.
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr




Aantal berichten : 74
Registration date : 30-04-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue108/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (108/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 01, 2010 10:17 am

Monseigneur DragothAr Ooms komt binnen gestapt. In één hand een wandelstok, onder de andere arm een hulpje dat hem ondersteunt. Langzaam stapt hij tot bij Graaf Raboude de Ligne.
Met moeite en met een kreun, knielt hij voor de nieuwe Graaf.


Hooggeboren Graaf Raboude Mondrianus de Ligne,

vergeef mijn ongelukkige verschijning op deze glorieuze dag. Op mijn leeftijd gaat alles al wat moeizamer.
Maar deze gelegenheid wilde ik absoluut niet missen. Het is een hele eer u hier op deze troon te mogen aanschouwen.
Vanaf het moment dat ik u voor het eerst ontmoette wist ik dat u het ver ging schoppen. Uw inzet en enthousiasme verwonderden me elke keer opnieuw.

Het is dan ook met trots dat wij, Monseigneur DragothAr Ooms, Bisschop in Patribus van Corinthe, Heer van Giessenlanden,
plechtig trouw zweren aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude Mondrianus de Ligne.
Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Voor de rest wil ik u nog veel wijsheid en succes toewensen. Moge de Almachtige u bijstaan.


Moeizaam staat hij terug op en geeft de Graaf een vredeskus op zijn wang.

Als u het niet erg vind Heer Raboude, dan zou ik ook uw wederhelft succes willen wensen.

Hij draait zich naar Pippa en reikt zijn hand.

Dame Pippa,
mag ik ook u veel succes wensen. Ieder goed leider heeft nood aan een sterk wederhelft. Ook u kan altijd op mijn hulp rekenen.


Wanneer Dame Pippa haar hand ook uitreikt, geeft DragothAr een bescheiden kus op haar hand. Hij maakt nog een kleine buiging naar beide en stapt dan terug naar achteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pippa




Aantal berichten : 110
Registration date : 14-05-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 01, 2010 1:35 pm

Onder de indruk van de gebeurtenis kijkt Pippa vol ontzag naar iedereen die zijn respect toont aan haar echtgenoot. Ze is blij als ze Nadia binnen ziet komen en als na haar leenhulde er een ondeugende blik haar kant op komt, houdt Pippa haar hart vast, ze kent haar vriendin, die heeft vast snode plannen. Als het bij de vredeskus op de wang blijft kan ze haar glimlach niet onderdrukken, Nadia houdt zich in.

Achter Nadia ziet ze de al oud wordende Monseigneur DragothAr verschijnen. Haar eerste reactie is om hem te gaan ondersteunen, maar het gaat allemaal goed. Met een verlegen blik hoort ze de woorden die hij Raboude toespreekt en ziet hem de vredeskus geven. Verbaasd is ze als hij zich naar haar keert en zijn hand reikt. Pippa pakt hem aan, voorzichtig, de man voelt zo breekbaar.

Dame Pippa,
mag ik ook u veel succes wensen. Ieder goed leider heeft nood aan een sterk wederhelft. Ook u kan altijd op mijn hulp rekenen.


Zijn handkus en woorden raken haar. Ze kijkt hem dankbaar aan als hij naar achter stapt, brengt haar hand op haar hart en wijst naar hem, om hem te danken.
Hierna legt ze haar hand op de arm van haar echtgenoot en wisselt met hem een liefdevolle blik.
Terug naar boven Ga naar beneden
josje

josje


Vrouw Aantal berichten : 1120
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heusden
Registration date : 27-02-08

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 02, 2010 12:04 pm

Gehaast komt Josje de zaal binnen waarbij de bijna over de drempel struikeld. Ze weet zich echter nog net staande te houden.

Met een vrolijke glimlach, loopt ze naar de Graaf waar ze knielt.


Met veel plezier kan ik u melden dat wij Josje de Guillotine de Merode, Dame van Voorhout en Warmenhuizen,
plechtig trouw zweren aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude Mondrianus de Ligne.
Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.


Ze staat op en geeft Raboude een vredeskus op zijn wang.

Uiteraard heb ik ook iets voor u meegenomen.

Aanvaard dit teken van vriendschap en ik hoop dat het u, en uw vrouw, veel vreugde en warmte zal schenken.


Josje geeft een seintje waarna enkele dragers aan komen lopen met een prachtige dekenkist. De deksel wordt opengeslagen en in de kist zitten heerlijke warme wollen dekens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Man Aantal berichten : 419
Leeftijd : 567
Registration date : 01-03-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue76/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (76/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema jan 04, 2010 4:53 pm

Raboude voelde een kneepje in zijn schouder, en glimlachte. Hij was trots dat zijn gezin hier naast hem stond, en keek fier de zaal in. Barones Armanda kwam naar voor, ze zag er duidelijk wat vermoeid uit van de reis.

Wij, Armanda de Mérode, Barones van Liesveld, Vrouwe van Heiloo, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Ze gaf hem een vredeskus, en sprak meteen erna:

Als u mij wilt excuseren, dan vertrek ik direct weer. Er komt straks 1 of andere kwakzalver langs voor mijn rug problemen. Deze heeft me heilig beloofd dat hij mijn problemen zou oplossen. Ik laat u nog een krat met de beste wijnen van de Mérode toezenden, die kunt u 1 dezer dagen op uw kantoor verwachten.

Uwe Hoogwelgeboren Barones Armanda, mijn dank dat u, ondanks de vermoeiende, en blijkbaar pijnlijke reis, toch naar Den Haag gekomen bent. Ik wens u veel beterschap met de problemen met uw rug en hoop u spoedig weer in blakende gezondheid te zien, het Graafschap Holland kan mensen als u zeer gebruiken.

Hij gaf even een bediende teken om de moddersporen die de Barones had nagelaten op te vegen, niet dat het erg was, maar een zaal laat je nu eenmaal even proper achter als dat je ze vond. Daarna kwam de dochter van Armanda, Karanda.

Wij, Karanda de Mérode de Ligne, Gravin van Leerdam, Vrouwe van IJsselmonde, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Ik hoop dat Jah’s zegen op u zal rusten opdat u naar het voorbeeld van Zijn geduld en Wijsheid zal regeren. Ik zou nu uw verlof willen vragen om mij terug te trekken opdat u zich met de belangrijker en moeilijker zaken kan bezighouden.


Uwe Hooggeboren Gravin, wat mij betreft is het eren van de Hollandse adel even belangrijk als andere taken. U bent allen een voorbeeld voor Holland, indien ik aan u mijn respect en dankbaarheid niet toon, wie kan ik het dan wel tonen? Indien u verlof wenst zal ik u dat geven, indien u nog even wacht tot ik ook mijn hulde aan u allen kan brengen, graag.

Dan zag hij dat ook Gravin Nadia aanwezig was, en hij lachte breed.

Wij, Nadia de Ligne de Mérode , Gravin van Egmont, Barones van Muyden, Dame van Moordrecht zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Uwe Hooggeboren Gravin Nadia, ik ben blij en vereerd dat u hier aanwezig bent. Het doet me goed u te zien, in goede gezondheid. Wij hebben veel aan u en uw echtgenoot gedacht, en het zou me zeer plezieren u beiden weer wat vaker te zien.

Dan krijgt hij ook van haar een rimpelige vredeskus op de wang, gelukkig was deze huid zachter dan deze van haar echtgenoot welke hij ooit zelf een vredeskus moest geven... Dan kwam Monseigneur Dragoth naar voor.


Hooggeboren Graaf Raboude Mondrianus de Ligne,

vergeef mijn ongelukkige verschijning op deze glorieuze dag. Op mijn leeftijd gaat alles al wat moeizamer.
Maar deze gelegenheid wilde ik absoluut niet missen. Het is een hele eer u hier op deze troon te mogen aanschouwen.
Vanaf het moment dat ik u voor het eerst ontmoette wist ik dat u het ver ging schoppen. Uw inzet en enthousiasme verwonderden me elke keer opnieuw.

Het is dan ook met trots dat wij, Monseigneur DragothAr Ooms, Bisschop in Patribus van Corinthe, Heer van Giessenlanden,
plechtig trouw zweren aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude Mondrianus de Ligne.
Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Voor de rest wil ik u nog veel wijsheid en succes toewensen. Moge de Almachtige u bijstaan.

Als u het niet erg vind Heer Raboude, dan zou ik ook uw wederhelft succes willen wensen.


Uwe Eminentie, Monseigneur DragothAr, zegt u alstublieft niet dat uw verschijning ongelukkig is, het is een zegen van de Allerhoogste dat we beiden in goede gezondheid zijn, en het doet me waarlijk deugd dat u aanwezig bent. Ik dank u voor uw eed, en uw vertrouwen. En uiteraard mag u mijn wederhelft eveneens succes wensen, ik besef zeer goed welk geluk ik heb.

En inderdaad, de Gravin krijgt een glimlach wanneer Bisschop DragothAr haar geluk wenst. Zelf krijgt hij een liefdevolle blik achteraf, eentje die hij graag beantwoordt. Dan komt een enthousiaste Dame Josje naar voor.

Met veel plezier kan ik u melden dat wij Josje de Guillotine de Merode, Dame van Voorhout en Warmenhuizen,
plechtig trouw zweren aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude Mondrianus de Ligne.
Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Uiteraard heb ik ook iets voor u meegenomen.

Aanvaard dit teken van vriendschap en ik hoop dat het u, en uw vrouw, veel vreugde en warmte zal schenken.


Uwe Hoogwelgeboren Dame Josje, met eer, trots en veel plezier aanvaard ik uw eed, uw vertrouwen en uw gift. Dit verwarmt niet alleen mijn hart, maar in de toekomst ook mijn benen als ik in het salon nog wat aan het lezen ben.

Dan stond de Graaf recht. De grote meerderheid van de edelen had hem hulde gebracht en een eed van trouw gezworen, nu was het zijn beurt om zijn leenmannen en vrouwen hulde te brengen. Hij schraapte zijn keel even, terwijl hij rondkeek of hij niemand uit het oog verloren was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin



Man Aantal berichten : 625
Registration date : 28-04-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue0/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (0/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi jan 05, 2010 11:20 pm

Statig wandelde de oude graaf de prachtige zaal binnen. Naast hem liep een fiere schildknaap die met grote ogen keek naar al de pracht en praal die de Graaf van Holland omringde.

JJ glimlachte even toen hij het gezicht van zijn gezel zag. De zaal was inderdaad prachtig geworden in vergelijking met wat het jaren geleden was.

De graaf richtte zijn aandacht weer naar de nieuwe suzerein van Holland, en trad hem langzaam tegemoet en glimlachte halverwege eens hartelijk naar dame Pippa, die blijkbaar haar uiterste best had gedaan om te dringen naar de titel van "schoonste deerne van het rijk".

Jeanjacob naderde tot vlak voor de Graaf. De schildknaap bleef respectvol op een afstand, maar pronkte fier met het schild dat geborduurd was op zijn borst.



Gegroet uwe gratie, Graaf van Holland.

Het verheugt hier persoonlijk mijn trouw jegens uw persoon en het graafschap te kunnen uitspreken.
Sta me vooraleerst toe te feliciteren met uw verkiezing.

Nu terzake.



Jeanjacob schraapte even zijn keel en sprak toen luid en duidelijk

Wij, Jeanjacob de Gilraen, Graaf van Hoorn, Baron van Veurne, Heer van Azé en Dissé-Sous-Le-Lude zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen.

Moge Aristote over uzelf, uw daden en Holland waken en moge Holland bloeien als nooit tevoren.


Veel stiller, zodat enkel Pippa en Raboude hem konden verstaan vervolgde hij

En ik heb enkele vaten van het beste Vlaamse bier meegebracht voor jullie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noway

Noway


Man Aantal berichten : 340
Woonplaats : Haarlem (Rotterdam)
Registration date : 24-03-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 09, 2010 8:15 pm

Noë komt de zaal binnengelopen. Hij is er met zijn gedachten niet helemaal bij, daar hij eigenlijk op het kasteel is voor de uitvoering van het testament van zijn moeder.

Hij loopt naar Raboude en knikt naar de nieuwe Graaf.


Mijn oprechte gelukwensen met uw benoeming. Dat het maar een prettige samenwerking mag worden.

Hij mompelt meer dan dat het te horen is in de hele zaal, maar het is goed bedoeld. Meteen verdwijnt hij weer uit de zaal, op zoek naar de juiste zaal voor het testament.
Terug naar boven Ga naar beneden
Indy

Indy


Vrouw Aantal berichten : 38
Woonplaats : Leiden, Rapenburg 2
Registration date : 04-05-08

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 09, 2010 8:44 pm

Gehaast loopt Indy de zaal binnen en mompelt een verontschuldiging voor haar late entree. In de drukke zaal zoeken haar ogen de Graaf.
Zodra ze de Graaf tussen de menige ziet strijkt ze haar jurk glad en loopt vastberaden naar hem toe.

Ze knielt voor hem neer



Wij, Indy van Rapenburghe de Clermont, Vrouwe van Texel, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Raboude de Ligne. Wij zullen de Graaf bijstaan met raad en daad en met trots en eer onze titel dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.


Ze staat op en geeft de Graaf een vredeskus op wang. Glimlachend knikt ze naar de Graaf en stapt achteruit.
Ze hoopt dat de Graaf het haar niet kwalijk neemt dat ze wat laat is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Christiaan van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Colonel van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Silvain van Holland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Kasteel van Den Haag :: Noordoostelijke vleugel: de Hollandse Kanselarij :: Gang der Azuren Tongen-
Ga naar: