Het Kasteel van Den Haag
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Kasteel van Den Haag

Het centrum voor de administratie van het Graafschap Holland (hoort bij het spel Koninkrijken der Renaissance)
Officiële site van het spel : www.dekoninkrijken.com
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland

Ga naar beneden 
+21
Admin
Armanda
Raboude
onpc
Dolina
Fleury
Noway
reficul
Elchan
sonho
Christiaan
Louwrens
Colonel
Damianus
Omenio
Alyssa
Romerio
Lara
arkimbo
Asmachnik
Sybilla
25 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Asmachnik

Asmachnik


Man Aantal berichten : 1199
Woonplaats : Leiden
Registration date : 28-04-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema feb 22, 2010 1:39 pm

Asmael lacht als zijn pa ook een soort van trouw zweert. Achja Asmael verwacht niet dat familie alle strakke formaliteiten houdt.
Als pa over het paard begint verschijnt er een twinkeling in Asmaels oge;


Ja ik vind het nog steeds een prachtbeest Pa.

Terwijl Asmael wacht op een reactie van zijn pa zweert ook Fleury trouw en geeft hem twee zoenen.

Bedankt Fleury, ik ga mijn best doen.

Dan richt Asmael zich tot heer Tristan;

U spreekt wijze woorden het is een grote eer dat de samenwerking tussen Holland en de Teutonen zo goed is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noway

Noway


Man Aantal berichten : 340
Woonplaats : Haarlem (Rotterdam)
Registration date : 24-03-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema feb 22, 2010 10:59 pm

Noë weet even niet wat hij zo snel nog moet zeggen. Hij heeft niets wat hij Asmaël fysiek kan overhandigen, behalve wat haver dat hij altijd in zijn zak heeft als hij te paard ergens heen gaat. Hij begint weer te grijnzen en haalt een handvol haver uit zijn zak.

Alsjeblieft. Het paard zelf was wat veel om mee naar binnen te nemen. Zorg goed voor hem! Hiermee moet het wel lukken.

Hij steekt zijn hand uit naar zijn zoon en laat de haver tussen zijn vingers doorlopen in de uitgestoken hand van Asmaël. Ondertussen let hij op de ogen van de nieuwe graaf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dolina

Dolina


Vrouw Aantal berichten : 850
Woonplaats : Cill Chaoi Ierland
Registration date : 19-10-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 23, 2010 10:05 pm

Dolina had haar man vergezeld naar deze ceremonie en heeft haat mooiste gewaad aangetrokken, vol ornaat loopt ze met haar man mee en wacht tot zij de gelegenheid krijgt haar steun en vriendschap aan te bieden aan de nieuwe graaf van Holland.

Als het wandtapijt weer van het toneel verdwenen is stapt ze naar voren. Ze maakt een deftige buiging met haar hoofd naar de Graaf.


Beste Asmäel, gefeliciteerd met uw nieuwe functie, ik ben vandaag gekomen mijn vriendschap en mijn steun aan u te betuigen. Weet dat ik altijd voor u klaar zal staan.

Dolina, Gravin van Medemblik en Hilversum maakt een buiging en is blij dat het officiele gedeelte afgesloten is en geeft Asmäel en daarna haar nichtje Bo een dikke knuffel.
Terug naar boven Ga naar beneden
onpc

onpc


Man Aantal berichten : 715
Woonplaats : Heusden
Registration date : 16-09-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue0/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (0/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 24, 2010 6:51 pm

Onpc was helemaal van uit Zaltbommel naar Den Haag gekomen om trouw te zweren aan de nieuwe graaf en dat terwijl On het juist op dit moment erg druk heeft met het voorberijden van een lange reis naar Touraine.

Wij , Onpc Thomas van Appoldro Connor, Heer van Zegweart, Zaltbommel en Nieuwland, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf, Graaf Asmaël van Holland. Wij zullen de Graaf bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Na dit gezegt te hebben geeft On de graaf de vredes kus.

Als u mij wilt excuseren, ik moet helaas meteen terug naar Zaltbommel er liggen daar nog een paar belangrijke dingen op me te wachten die ik nog voor mijn reis af wil hebben.

Met een grote pas draait On zich om en loopt direct weer naar buiten uit het zicht van iedereen op weg naar Zaltbommel...
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Man Aantal berichten : 419
Leeftijd : 567
Registration date : 01-03-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue76/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (76/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedo feb 25, 2010 5:42 pm

Hand in hand kwamen Raboude en Pippa de Gravenzaal binnen. Raboude dacht met fierheid aan zijn eigen huldebetuiging, en hij glimlachte toen hij Asmael ongemakkelijk zag wezen. Nou, hij doet het er beter vanaf dan ik, dacht hij. Hij keek even naar Pippa, en toen hun namen werden geroepen, gingen ze samen naar voor.

Raboude maakte een knieval, Pippa maakte een revérence. Dan sprak Raboude met luide stem:


Uwe Hooggeboren Graaf Asmaël Ychnik dela Mendoza, en Uwe Hooggeboren Gravin Arkimbo Caitlin Callisto Tailleur. Wij, Burggraven van Vianen, Baronnen van Edam en Heren van Muyderberg, zweren u, de Legitieme Gouverneur van Holland, onze trouw. Wij zweren u gehoorzaamheid ten allen tijde, en staan u bij met raad en daad, zo het in onze macht ligt. Dit zweren wij, in ruil voor uw bescherming. Dit zweren wij, met de Allerhoogste als getuige. Moge Hij u bijstaan bij uw taak.

Dan stond Raboude op, en bezegelde hij zijn eed, door de handen van de Graaf vast te nemen, en zijn lippen op de zijne te drukken. Daarna deed hij hetzelfde bij de Gravin.

Als Pippa voor de Graaf staat veegt met de muis van haar hand snel haar lippen schoon en drukt ze op lippen van de Graaf. Tot haar verbazing smaken deze duidelijk anders dan die van Raboude, met een onwennige blik kijkt ze naar Bo, die zal dat nu ook wel weten. Opgelucht dat dit achter de rug is, maakt ze een pas naar de Gravin en geeft ook haar het zogenaamde Osculum, de kus op de mond.

Hand in hand om daden te bezegelen, mond op mond om woorden te bezegelen. De eed van trouw was afgelegd, waarna Raboude en Pippa allebei een stap terug zetten, en ze de woorden van de Graaf en de Gravin afwachtten.


[NRP: Bericht opgesteld in samenwerkende vennootschap Wink]
Terug naar boven Ga naar beneden
Armanda

Armanda


Aantal berichten : 521
Registration date : 13-08-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Baron
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue236/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (236/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema maa 01, 2010 8:11 pm

De deuren worden geopend en voor ze naar binnen loopt haalt ze even diep adem. Het is al een tijd geleden sinds ze onder de mensen was. Dan stapt ze naar binnen en knikt naar enkele aanwezigen. Ze loopt door naar de nieuwe graaf en buigt eerst even vluchtig. Dan knielt ze voor hem, ze buigt haar hoofd en spreekt met heldere stem.

Graaf Asmaël Ychnik dela Mendoza, het doet me deugd dat u inmiddels de graaf des Hollands bent. Ik ben hier dan ook om u mijn trouw te zweren. U kunt rekenen op mijn gehoorzaamheid, hulp en raad wanneer u daar nood of behoefte aan heeft.

Na die woorden staat ze op en kust de nieuwe graaf zacht op de wang.
Terug naar boven Ga naar beneden
Asmachnik

Asmachnik


Man Aantal berichten : 1199
Woonplaats : Leiden
Registration date : 28-04-08

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue255/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (255/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi maa 02, 2010 6:42 pm

Asmael kijkt zijn pa aan en een grote glimlach verschijnt op zijn gezicht, dan zegt hij;

Ik zal er goed voor zorgen pa een beter paard kan ik mij niet voorstellen.

Dan richt Asmael zich tot gravin Dolina;

Bedankt gravin en welkom in Holland, al loop ik weer eens achter.

Zegt Asmael met een glimlach, vervolgens wordt er trouw gezworen door de volgende edelen, Asmael knikt vriendelijk naar heer Onpc en zegt dan tegen Pippa en Raboude;

Bedankt, ik ga mijn best doen zoals ik als Minister van handel heb gedaan.

Dan richt Asmael zich tot Barones Armanda;

Het is goed u weer eens te zien Barones, bedankt voor uw trouw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin



Man Aantal berichten : 625
Registration date : 28-04-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue0/0De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (0/0)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi maa 02, 2010 10:37 pm

Een uitgeputte bode kwam rustig de zaal binnen gestrompeld. Hij had er een vermoeiende tocht te paard van Veurne naar Den Haag op zitten, met slechts 2 leren bierzakken die hij van de graaf had gekregen. Op zijn borst droeg de man fier het blazoen van Graaf Jeanjacob de Gilraen.

In zijn handen hield de man een perkament verzegeld met de zegel van de graaf, met daarop een boodschap aan de nieuw verkozen Graaf van Holland. De koerier handigde deze plechtig over aan de heraut.


Citaat :

Aan de Graaf van Holland,

Wij, Jeanjacob de Gilraen, Graaf van Hoorn, Baron van Veurne, Heer van Azé en Dissé-sous-le-Lude erkennen de rechtmatig gekozen graaf als heerser van het Graafschap Holland, en beloven hem bij te staan met raad en daad, alsook hem te steunen in moeilijke tijden.

Moge Aristote Holland en zijn graaf zegenen.

Graaf Jeanjacob de Gilraen
Opgemaakt te Veurn 1 maart 1458
Terug naar boven Ga naar beneden
Silvain

Silvain


Aantal berichten : 683
Leeftijd : 32
Woonplaats : Rotterdam
Registration date : 14-08-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue170/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (170/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimedi maa 02, 2010 11:24 pm

Silvain kwam de zaal binnengelopen en maakte een buiging. Daarna liep hij door naar de nieuwe graaf en maakte opnieuw een buiging.

Beste Graaf van Holland,
Ik ben hier om mijn steun tegenover u te betuigen. Ik zal u altijd met raad en daad bijstaan wanneer dat nodig is.

Ik hoop dat u gebruik maakt van mijn wijsheid en ervaring wanneer dat nodig is.


Silvain maakte opnieuw een buiging en liep rustig weer weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr




Aantal berichten : 74
Registration date : 30-04-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Heer
Spierkracht:
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Left_bar_bleue108/255De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty_bar_bleue  (108/255)

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 07, 2010 2:25 pm

Monseigneur DragothAr komt de zaal binnen. Met wat ondersteuning van één van zijn helpers, knielt de oude man voor de Graaf.

Wij, Dragonus Théodor Arthur Ooms, Bisschop in Partibus van Corinthe en heer van Giessenlanden, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf Asmaël van Holland. Wij zullen de Graaf bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Moge de Almachtige u bijstaan.


Vervolgens stond hij op, gaf de Graaf een vredeskus en stapte terug weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nikolaj Rostov

Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 248
Woonplaats : IG: Leiden, IRL: Zeeland
Registration date : 17-08-08

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimevr maa 19, 2010 10:54 pm

Langzaam strompelde Nikolaj de gravenzaal binnen. Hij was herstellende van zijn ziekte, doch was hij nog niet geheel de oude. Hij wilde echter deze verplichting afleggen. Al was het maar omdat hij zijn oude vriend wilde bewijzen dat hij er voor hem was. Toen het bericht het klooster had bereikt dat Asmaël tot Graaf benoemd was, was Nikolaj verheugd geweest. Hij had geprobeerd sneller te komen, echter had zijn ziekte hem weerhouden. Nu voelde hij zich echter sterk genoeg om te komen.

Zijn wandelstok tikte op de vloer toen Nikolaj al steunend op de stok de zaal binnen kwam. Hij zag dat mensen naar hem keken. Hij kon de blikken wel voorstellen. Zijn gezicht was zwaar ingevallen door zijn ziekte. Nikolaj had als advies van de abt gekregen meer te eten. Dit probeerde hij ook, echter ging dat niet altijd even goed.

Langzaam liep Nikolaj op zijn oude vriend af. Voorzichtig knielde hij neer voor hem en sprak met een rauwe, doch vriendelijke stem:


Wij, Nikolaj de Ligne von Rostov, Eerste Aartsdeken te Keulen en Heer van Alkemade, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf Asmaël van Holland. Wij zullen de Graaf bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Langzaam krabbelde Nikolaj weer overeind en liep op Asmaël af. Hij gaf hem een vredeskus en sprak tot hem:

Goede vriend, maakt u zich geen zorgen. Wat ik heb opgelopen was niet besmettelijk, zo werd mij vertelt. Jah heeft mij iets duidelijk willen maken en Hij heeft mijn ogen geopend. Binnenkort zal ik terugkeren in Holland en zal ik met daad en woord u bijstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda




Aantal berichten : 977
Registration date : 26-07-07

De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitimema maa 22, 2010 8:19 pm

Gravin Karanda komt de zaal binnen, ondersteund door een paar wachters van haar graafschap Leerdam. De gravin heeft nog een erg wit gezicht en raakt snel buiten adem van de kleine wandeling door het Kasteel. De ziekte die haar de afgelopen maand aan haar bed had gekluisterd had duidelijk zijn tol geëist. Zodra haar ziekte het toeliet had haar secretaris het afleggen van de leenhulde ingepland.

(NRP: ik heb net een maand zonder internet achter de rug en zag net tot mijn schrik dat ik mijn leenhulde nog niet heb betuigd).


Ondersteund door haar leenmannen laat de gravin zich voor de troon op een knie zakken en pakt de hand van graaf Asmael. Op de weg daarnaar toe kruist ze heer Nikolaj die ook een erg broze indruk maakt.

Wij, Karanda de Mérode de Ligne, Gravin van Leerdam en Dame van IJsselmonde, zweren plechtig trouw aan het Graafschap Holland en zijn rechtmatig erkende Graaf Asmaël van Holland. Wij zullen de Graaf bijstaan met gehoorzaamheid, hulp en raad. Wij zullen onze titel met trots en eer dragen, die ons werd geschonken door de Graaf zelve.

Daarna staat de gravin langzaam weer op en kust haar leenheer op zijn wang.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland   De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Asmaël van Holland
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Christiaan van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Colonel van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Silvain van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Romerio van Holland
» De Gravenzaal - (Leen)Huldes aan Graaf Raboude van Holland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Kasteel van Den Haag :: Noordoostelijke vleugel: de Hollandse Kanselarij :: Gang der Azuren Tongen-
Ga naar: