Het Kasteel van Den Haag
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Kasteel van Den Haag

Het centrum voor de administratie van het Graafschap Holland (hoort bij het spel Koninkrijken der Renaissance)
Officiële site van het spel : www.dekoninkrijken.com
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus

Ga naar beneden 
+14
nadiakie
Anthonis de Ligne
Pippa
sonho
Nikolaj Rostov
Emma_m
Petrus_Antonius
taliasup
Laila
Eduard Noël de Ligne
Christiaan
Raboude
Alyssa
Lara
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Karanda




Aantal berichten : 977
Registration date : 26-07-07

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimevr apr 01, 2011 9:49 pm

Jawel burggraaf Raboude, dit waren er meer dan enkel Graaf Colonel. Hij was ook te laat bij Alyssa I en II, bij Graaf Christiaan en bij Graaf Asmael werd er geheel geen eed afgelegd.

Citaat :
Graaf Asmael
Helemaal geen eed

Gravin Alyssa I
Eed op 5 mei. Gravin Alyssa kwam binnen voor het afleggen van de eed op 15 april.

Gravin Alyssa II
Eed op 7 juli (door gravin Nadiakie). Gravin Alyssa kwam binnen op 19 juni voor het afleggen van de eed.

Gravin Arkimbo
In orde

Graaf Christiaan I
Eed op 7 november (door gravin Nadiakie). Eed had uiterlijk op 24 oktober afgelegd moeten zijn.

Graaf Colonel
Eed op 5 januari (28 december was al te laat geweest).
Terug naar boven Ga naar beneden
Christiaan

Christiaan


Man Aantal berichten : 3457
Leeftijd : 32
Woonplaats : Botermarkt 11, Heusden
Registration date : 25-11-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burger
Spierkracht:
De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Left_bar_bleue61/61De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (61/61)

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimema apr 04, 2011 9:03 am

Vergeet u niet, Gravin Karanda, dat deze eden totaal onwettig zijn. Te laat is een subjectieve mening die enkel wordt opgehouden door onze Keizerlijke Herauten door de tijden heen, maar nog nooit heeft eender welke edelman de échte verplichting gehad om zich binnen x aantal dagen te melden voor zijn of haar eed. Dus, als ik dan zie dat ze zelfs maar een week na deze zogenaamde "termijn" binnenkomen voor hun eed, dan is daar helemaal niets mis mee.

Het enige dat u dus kunt opperen is dat Graaf Ghislenus één maal voorheen in de fout was, namelijk door zijn eed niet af te leggen bij Graaf Asmaël. Dat is een heel ander verhaal dan hem zomaar onbestaande fout na onbestaande fout in de schoenen te schuiven, en ik heb dan ook serieus mijn twijfels of deze boodschap wel op een goede manier is overgebracht aan de Keizerlijke Instanties.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lara

Lara


Aantal berichten : 4055
Registration date : 25-12-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Left_bar_bleue0/0De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (0/0)

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimema apr 04, 2011 11:55 am

Er vanuit gaande dat Burggraaf Raboude accepteert om Pater Familias van Huis de Ligne te worden zal dit aangepast worden op de stambomen binnen de Heraldiek.
Vanaf nu dienen de wijzigingen van Huis de Ligne betreffende de stamboom ook van zijn hand te komen.
Voor de Gravin en mij zit het er nu op.
Heraut Christiaan, ik zal uw woorden over deze beschuldiging maar vergeten.


Lara knikt naar de aanwezige familie en verlaat dan de Gravenzaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anthonis de Ligne

Anthonis de Ligne


Aantal berichten : 256
Registration date : 11-02-11

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimema apr 11, 2011 6:55 am

Anthonis zit heel stil als een deftige mevrouw plots gaat praten. Dan staan oom Anthon, Christiaan en zijn pappa plots om en wordt er driftig en hard gesproken. Dan knielt pappa voor een wat oudere vrouw, de gravin denkt hij plots en dan nog meer ingewikkelt gepraat.

Pappa kijkt boos en de deftige mevrouw laat nog iets snippig weten voor de met rok in handen de deur uit loopt.

Anthonis is verward.


Mammie, waarom pappie boos, deed toch niethss, ik wist alleen niet wie op het plafond is.


Het is verder stil in de zaal en Anthonis houd niet van de spanning die er hangt. Hij will spelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Man Aantal berichten : 419
Leeftijd : 567
Registration date : 01-03-09

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Burgraaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Left_bar_bleue76/0De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (76/0)

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimema apr 11, 2011 11:48 pm

De stille aftocht van de Heraut liet Raboude begaan. Gezien er niet meer te praten viel, keerde hij zich naar zijn zoontje. Ook voor hem ging hij op een knie zitten, en zachtjes sprak hij:

Mijn jongen, ik sta maar al te vaak op tegen wat ik als onrecht voel. Maar mijn grootste schatten zijn jij, je twee broers en je moeder. Als jij later groot bent, en tegen onrecht wil strijden, vergeet dan nooit je schatten, waar je strijd om draait. Niet om het onrecht zelf. Maar om het beschermen van je schatten ertegen, je geliefden. Wij zullen nu naar huis gaan, en dan kunnen we je vertellen over die meneer op het plafond. Die meneer is Aristoteles, en die leert ons om goedheid te zien in elk van ons. Om te strijden voor rechtvaardigheid en om je vijanden en hun zonden te vergeven. Maar vooral, en dat is en blijft het belangrijkste, om lief te hebben. Je bent zoveel mens als je liefhebt.

Dan stond hij recht, en keek naar zijn familieleden.

Vrouw, zonen, broer, neven en nichten, laten wij ons nu terugtrekken. Dit is niet de dag waarop wij Gerechtigheid zullen zien. Maar deze zal komen, dat beloof ik u allen. Laten wij een voorbeeld nemen aan Anthonis, en ons de lessen van de Allerhoogste herinneren, en elkaar liefhebben en steunen.

Daarna keek hij naar Silvain en naar Nadia. Zij moesten het grootste verlies torsen. Hij keek hen aan nodigde hen uit om voor te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Silvain

Silvain


Aantal berichten : 683
Leeftijd : 32
Woonplaats : Rotterdam
Registration date : 14-08-07

Personage-beschrijving
Adelijke rang: Graaf
Spierkracht:
De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Left_bar_bleue170/255De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty_bar_bleue  (170/255)

De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 12, 2011 12:00 am

Als Silvain het hele gesprek volgt weet hij niets uit te spreken.
De woorden vliegen door hem heen als pijlen en elke doet pijn.

Hij hoort uiteindelijk de woorden van Lara waarna ze weg loopt.
Silvain schud zijn hoofd dit is geen nette manier van handelen.

Als Raboude hem dan aankijkt knikt hij naar de Pater Familias.


De familie heeft van zich laten horen, ik heb geloof in een goede afloop voor ons allen. We zijn immers samen. Laten we ons terugtrekken op het kasteel en daar een glas wijn drinken op de man voor wie wij hier gekomen zijn. Voor mijn broer.

Met die woorden pakt Silvain zijn mantel en loopt samen met de familie de deur uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus   De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Gravenzaal - Uitvoering testament Graaf Ghislenus
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Gravenzaal - Uitvoering testament Asherah
» De Gravenzaal - Uitvoering testament Heer Tristan
» De Gravenzaal - Uitvoering testament Barones Armanda
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Christiaan van Holland
» De Gravenzaal -(Leen)Huldes aan Graaf Colonel van Holland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Kasteel van Den Haag :: Noordoostelijke vleugel: de Hollandse Kanselarij :: Gang der Azuren Tongen-
Ga naar: